Narzędzi wykorzystywanych przez fachowców wykonujących pozycjonowanie stron internetowych jest wiele. Ahrefs to jedno z najbardziej popularnych. Jest to także nieoceniona pomoc dla copywriterów i osób piszących strony internetowe w zakresie doboru słów kluczowych.
Do czego służy Ahrefs?
Głównym zadaniem narzędzia jest audyt linków i słów kluczowych dla stron internetowych. Możemy sprawdzić profil linków dowolnej strony, ruch i ilość odwołań. Wszystko to opiera się o kilka ważnych kategorii, o których opowiemy.
Zakładka Site Explorer
Podstawowym elementem sprawdzanym, kiedy wykonywany jest audyt strony jest właśnie Site Explorer. Tutaj znajdują się informacje na temat linków prowadzących do strony, pozycjonowanych fraz i ruchu organicznego. Tutaj także znajdują się ułatwiające pozycjonowanie współczynniki UR i DR, które warto jest wyjaśnić.
UR, czyli URL Rating to tak zwany profil linków, a właściwie jego ocena. Sprawdzana jest zarówno ilość, jak i jakość prowadzących do strony linków zewnętrznych i wewnętrznych. W oparciu o ten parametr audyt linków może prowadzić do zmian na lepsze. Naturalnie im wyższa wartość reprezentowana przez parametr, tym lepiej.
DR to natomiast Rating Domeny — na podstawie jego zmian określamy, jak audyt strony i późniejsze pozycjonowanie wpłynęły na poprawę. Maksymalną wartością jest 100 i logarytm ocenia w oparciu o profil linków i ich ilość.
URL Rating oznacza zatem do jakości linków prowadzących do strony internetowej. Dzięki niemu wykonując audyt linków, sprawdzamy, jak wiele z nich prowadzi do sprawdzanej strony, a także możemy pobrać informacje na temat ruchu organicznego generowanego z nich. Jest to świetny sposób na śledzenie postępów, jakie daje pozycjonowanie naszej strony, a także wszelkich działań konkurencji. To także szansa na podejrzenie dobrych źródeł linków.
Ponadto mamy także możliwość sprawdzenia wszystkich haseł wyszukiwania, pod którymi pojawia się nasza strona, jej pozycji i ilości wyszukań hasła w skali miesiąca. A to tylko niewielki wycinek funkcjonalności.
Ahrefs Content Explorer
W tej sekcji możemy znaleźć najpopularniejsze artykuły dotyczące danego hasła. Widzimy również ilość udostępnień i interakcji. Pozwala to na znalezienie cennych miejsc do umieszczania odnośników, przez co audyt linków może przynieść również interesujące portale, w których nie istniejemy. Wyniki można również filtrować dopasowując do naszych oczekiwań, co pozwala na skuteczne pozycjonowanie stron.
Keywords Explorer
To narzędzie wykorzystywane jest zarówno przez osoby wykonujące audyt strony, jak i copywriterów i webmasterów. Za jego pośrednictwem wyszukujemy najlepszych i najbardziej popularnych słów kluczowych dla danego zagadnienia. Ponadto pozycjonowanie ułatwi także znalezienie mniej popularnych fraz tworzących tak zwany długi ogon. Mamy tutaj bardzo rozbudowane statystyki wyszukiwań w SERP, zwrotów towarzyszących i wiele innych przydatnych informacji.
Ponadto na uwagę zasługuje zakładka SEO audit, gdzie możemy wykonać audyt strony, a także audyt linków pozwalające na skuteczne pozycjonowanie.
Jedno z najlepszych narzędzi
Ahrefs to bez wątpienia czołowe narzędzie dla branży pozycjonowania. Jednak nie jest ono darmowe, miesięczny abonament zaczyna się od 99 dolarów. W przypadku prowadzenia agencji jest to jednak wydatek uzasadniony, poprawiający efekty i ułatwiający pracę.