Majestic – co to?

W marketingu internetowym jedną z najpopularniejszych wyszukiwanych fraz pozostaje niezmiennie pozycjonowanie stron. Działania SEO mające na celu poprawę wyświetleń w wyszukiwaniu organicznym, czyli pozycji wyświetlania strony po wpisaniu odpowiednich fraz do wyszukiwarek internetowych. Wśród różnych produktów wspierających i oferujących np. audyt linków, na uwagę zasługuje Majestic SEO.

Majestic SEO – jak działa?

Majestic SEO to aplikacja webowa wykonująca audyt linków odwołujących się do danej strony internetowej. Jest to działanie kluczowe, gdyż bot prowadzący pozycjonowanie strony w wyszukiwarce opiera na nim ocenę wiarygodności witryny. Co ważne jej użyteczność nie ogranicza się jedynie do zliczenia odnośników dostępnych na najróżniejszych portalach, ale też, wzorem algorytmów wykorzystywanych w wyszukiwarkach, ich wartościowania. Odnośnik na wiarygodnym portalu poprawia bowiem pozycjonowanie naszej strony, podczas gdy obecność linku na stronie spamerskiej, czy zwykłym katalogu domen nie wpływa na kolejność wyświetlania.

Aplikacja jest prosta i intuicyjna w obsłudze, dzięki czemu nawet osoby początkujące w świecie marketingu internetowego w szybki sposób opanują obsługę interfejsu i będą mogły przeprowadzić wiarygodny audyt linków. Pozycjoner może także sprawdzić źródło odnośników, w tym u konkurencji: pomaga to w ewentualnym rozszerzeniu działalności promocyjnej o kolejne wartościowe portale.

Majestic SEO – jak obsługiwać?

Intuicyjną obsługę tego programu wspierającego audyt linków wsparto profesjonalnie przygotowanym wideo-instruktażem. Wystarczy zalogować się na blogu Majestic.com i wybrać dogodną wersję językową (dostępna jest również wersja polska). Szkolenie opisuje podstawy działania oraz pokazuje wszystkie możliwości aplikacji. Warto przy tym zaznaczyć, że dostęp do niego jest bezpłatny i trwa zaledwie 40 minut. Tyle wystarczy, aby biegle opanować obsługę tego narzędzia.

Podstawową funkcją Majestic SEO jest opcja badania linków zawierających adres wybranego portalu. Aplikacja wyświetli nam wtedy linki zwrotne dla tego adresu w zakładce TOP BACKLINKS. W zakładce REFERRING DOMAINS linki te podzielone są zgodnie z domeną pochodzenia. Obydwie listy posiadają liczne ustawienia sortujące wyniki, a także narzędzie wyszukiwania. Wspiera ona też audyt linków poprzez opcje generowania raportów dla poszczególnych stron (do 60 w miesiącu).

Majestic SEO — jak wartościuje linki?

Wspomniana już funkcjonalność wspierająca audyt linków opiera się na dwóch współczynnikach: TRUST FLOW i CITATION FLOW. Określają one jakość oraz ilość odnośników do badanej strony: pierwszy wskazuje, ile jest przekierowań z dobrych jakościowo domen, drugi zaś linki o mniejszej wartości. Znacząca przewaga CITATION FLOW może wskazywać na dużą liczbę odnośników ze stron spamerskich, a więc nieprzekładających się na pozycjonowanie w wyszukiwarce. Jeśli jednak obydwa współczynniki są wyrównane, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ich wielkość: tutaj im więcej, tym lepiej.

Share

Może Cię także zainteresować ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 − 10 =