Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jeśli chcesz prowadzić skuteczną sprzedaż w internecie, musisz pamiętać o kilku podstawowych czynnikach, mających na nią olbrzymi wpływ. Obecnie samo dostarczenie klientowi produktów wysokiej jakości nie jest w żadnej mierze gwarantem płynnego przepływu gotówki. Możesz także stworzyć fantastyczną, intuicyjną stronę dostosowaną do wszelkich istniejących zasad wygodnej nawigacji, a i tak nie osiągnąć spodziewanych efektów. Twoje efekty sprzedażowe zależą w głównej mierze od tego, czy klient w ogóle trafi na twoją ofertę — a to możliwe jest tylko wtedy, kiedy popularne wyszukiwarki podsuną mu ją jako odpowiedź na wpisane zapytanie. Właśnie dlatego profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych odgrywa tak dużą rolę w być albo nie być wszelkich biznesów, w których sprzedaż odbywa się w sieci.

Co cechuje dobrze przeprowadzone pozycjonowanie sklepów internetowych?

Aby skutecznie polepszyć widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania należy dogłębnie zrozumieć mechanizm działania wyszukiwarek internetowych. Choć złożoność algorytmów wyszukujących stoi już na bardzo zaawansowanym poziomie, w dalszym ciągu maszyny nie potrafią samodzielnie myśleć. Opierają więc swoje wybory o podobieństwo treści strony do wpisanego w okienko wyszukiwarki tekstu. Realizują to poprzez określenie słów kluczowych, obecnych w obu tych treściach, a następnie wyznaczenie stopnia, w jakim są one do siebie zbliżone. W ten sposób porządkują wyniki od najbardziej do najmniej wartościowych dla osoby próbującej wyszukać w sieci konkretną informację lub produkt.

Pozycjonowanie sklepów internetowych najlepiej przeprowadzić metodą long tail (ang. długi ogon). Polega ona na precyzyjnym określeniu haseł, które mają kierować do odpowiednich produktów. Nie ogranicza się jednak do fraz bardzo ogólnych, lecz rozszerza grono potencjalnych odbiorców o osoby, które mają bardzo wyraźnie określone oczekiwania. Dzięki temu klient, który do nas trafia, jest klientem zdecydowanym na zakup odpowiadającego mu przedmiotu. Co więcej, pozycjonowanie metodą długiego ogona kieruje do nas także tych, którzy poszukują informacji o najlepszym produkcie z danej kategorii — a to niezwykła okazja do pokazania się jako dostawca dóbr z najwyższej półki.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to znacznie więcej niż wyższa pozycja na liście wyników.

Oddając pod opiekę SEO swój sklep internetowy, możemy liczyć nie tylko na zwiększony ruch na swoim portalu i dotarcie do klientów rzeczywiście zainteresowanych ofertą, ale i masę niezbędnych wskazówek pozwalających zoptymalizować naszą stronę tak, by klient trafiwszy na nią, już na niej pozostał i dokonał zakupu, co realnie przełoży się na wyniki sprzedażowe. Regularna analiza statystyk strony i trafności słów kluczowych pozwoli przy tym na bieżąco utrzymywać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, co zaowocuje rozpoznawalnością reprezentowanej przez nas marki. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest bowiem procesem wiecznie żywym — i trzeba go prowadzić w sposób ciągły.

Share

Może Cię także zainteresować ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 − 14 =